Pain in the ass



I tisdags när jag åkte bräda var jag lite ringrostig, jag skulle värma upp rörelserna i kroppen och snurrade lite. Höll på att tappa balansen och på något konstigt sätt vred jag till nacken allt för snabbt och allt för hårt.. :(
Hade ont under kvällen, men smärtan gick att uthärda. På onsdagen kände jag inte längre av det.
I eftermiddags började jag få en obehaglig känsla i nacken igen och efter en stund kunde jag knappt röra huvudet :( Så sjukt jävla ont jag har haft nu, värker enda nere från ryggradspartiet mellan skulderbladen upp till bakhuvudet. 
Har försökt mjuka upp musklerna med en varm vetekudde men nejnej, kändes bara värre, huvudvärk började smyga sig fram då också.
Så ikväll har inte varit min kväll, har varit jätte grinig och haft jättetråkigt. Hoppas det försvinner snart!!
Någon som har tips på vad som kan hjälpa mot detta?

Kommentarer
Postat av: Emmy

Hej gumman :) Har gått både Idrottsskador och massage utbildning så kanske har lite tips. För det första, massera inte!!!



Om det är en överbelastnings skada så är det bara en kronisk skada, detta borde gå över bara du inte rör på huvudet. Försök röra allt som är omkring där det gör ont.



Om du får yrsel och som du sa huvudvärk, så kan du ha fått en spricka i någon kota, man märker det för man blir typ stel i nacken, får ont i axlar och armar.



Om det inte är något utav dessa så är det antagligen en ledinflammation, man kan få det om man får lite av en "wiplash" skada, eller gör hastiga rörelser som skadar. Om det inte går över med huvudvärken så tycker jag verkligen att du ska uppsöka läkare snarast! Det kan bli bestående skador hun :(



Om det bara är vanlig mildare nackspärr så är massage därimot bra, och mycket värme :) Inte bära något eller göra nåågot som gör ont. Det brukar gå över efter några dagar!



Ta hand om dig sötnos, hoppas jag hjälpte lite!

Ring mig för jag har försökt få tag på dig. Kram

2009-01-17 @ 00:54:42
URL: http://schemmy.blogg.se/
Postat av: Emmy

Hej gumman :) Har gått både Idrottsskador och massage utbildning så kanske har lite tips. För det första, massera inte!!!



Om det är en överbelastnings skada så är det bara en kronisk skada, detta borde gå över bara du inte rör på huvudet. Försök röra allt som är omkring där det gör ont.



Om du får yrsel och som du sa huvudvärk, så kan du ha fått en spricka i någon kota, man märker det för man blir typ stel i nacken, får ont i axlar och armar.



Om det inte är något utav dessa så är det antagligen en ledinflammation, man kan få det om man får lite av en "wiplash" skada, eller gör hastiga rörelser som skadar. Om det inte går över med huvudvärken så tycker jag verkligen att du ska uppsöka läkare snarast! Det kan bli bestående skador hun :(



Om det bara är vanlig mildare nackspärr så är massage därimot bra, och mycket värme :) Inte bära något eller göra nåågot som gör ont. Det brukar gå över efter några dagar!



Ta hand om dig sötnos, hoppas jag hjälpte lite!

Ring mig för jag har försökt få tag på dig. Kram

2009-01-17 @ 00:56:16
URL: http://schemmy.blogg.se/
Postat av: Emmy

Hej gumman :) Har gått både Idrottsskador och massage utbildning så kanske har lite tips. För det första, massera inte!!!



Om det är en överbelastnings skada så är det bara en kronisk skada, detta borde gå över bara du inte rör på huvudet. Försök röra allt som är omkring där det gör ont.



Om du får yrsel och som du sa huvudvärk, så kan du ha fått en spricka i någon kota, man märker det för man blir typ stel i nacken, får ont i axlar och armar.



Om det inte är något utav dessa så är det antagligen en ledinflammation, man kan få det om man får lite av en "wiplash" skada, eller gör hastiga rörelser som skadar. Om det inte går över med huvudvärken så tycker jag verkligen att du ska uppsöka läkare snarast! Det kan bli bestående skador hun :(



Om det bara är vanlig mildare nackspärr så är massage därimot bra, och mycket värme :) Inte bära något eller göra nåågot som gör ont. Det brukar gå över efter några dagar!



Ta hand om dig sötnos, hoppas jag hjälpte lite!

Ring mig för jag har försökt få tag på dig. Kram

2009-01-17 @ 00:58:10
URL: http://schemmy.blogg.se/
Postat av: Emmy

Eh oj det vart visst 3 st av samma, visste inte att det blev så :) Sorry. Puss

2009-01-17 @ 02:13:20
URL: http://schemmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0