Let's dance, lyckligt eller katastofalt slut?

Läste i tidningen härom dagen att Magdalena Graaf fått en hjärnblödning. Är det någon mer än jag som tycker att Let's dance börjar bli ett riktigt läskigt tv program..
Detta är ju trots allt inte första gången det inträffar en olycka hos de som är tävlande, tidigare fick Mojje en hjärtattack och om jag inte minns fel så var det någon som skadade benet/ foten i början av programmet också? Var inte så insatt de första 2 veckorna. Skadorna, iallafall Magdalenas finns inga bevis för att hon drabbades just pga all träning inför Let's dance, läste att  den sortens blödning hon fick ofta utgörs av ett hårt slag mot huvudet eller liknande och tydligen hade detta inte hänt. Men nu när alla dessa saker hänt, borde inte något göras? Har hört att de ska få börja gå igenom hälsokontroller nu, men hallå!? NU!? Nu, efter att två redan legat på dödsbädden i princip. Jag trodde en sådan sak som hälsokontroll redan hade gjorts, bör det inte vara en självklarhet att man alltid genomgår en sådan sak inför allt man ska göra som omfattar att utsätta kroppen för fysiskt arbete. Och inte tala på all press de har på sig psykiskt också?
8 timmars träning i veckan är uppenbarligen vad de är tvingade att utföra, men jag tror alla är där för att försöka vinna och då är det rätt så uppenbart att man inte kan både printa in en hel ny keografi än den passerande veckan och samtidigt lära sig att utföra den på bästa sätt! Såklart de känner press på sig att behöva träna mer och då anser jag att det är stor risk att skador händer. Det gäller att ta hand om kropp och själ.

Så, ikväll blir det till att kolla på nästa avsnitt av Let's Dance, och detta kommer jag göra med min lilla kära vän Emmy som jag inte träffat på år och dar hade jag tänkt säga. Men ett par veckor har det iallafall gått nu.
Det ska bli jättemysigt och vi ska ta en promenad och handla frukt så vi kan unna oss med en härligt god fruktsallad denna fredagskväll :)


Kommentarer
Postat av: Emmy

Börja uppdatera lite oftare sötnos :)

Läs mitt långa inlägg om näring och sånt. Du vet kanske redan mycket men det står mkt bra ^^



Puss

2009-02-04 @ 22:34:26
URL: http://schemmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0